Translator

Pomocna dłoń :)

Jeśli masz problem z nabyciem / zdobyciem którejś z opisywanych przeze mnnie książek - napisz do mnie maila (archeoexpert@wp.pl). Spróbuję Ci pomóc!

wtorek, 31 lipca 2012

Malarstwo akwarelowe dla początkujących - Francisco Asensio Cerver

"Nieustannie pozostaję pod dużym urokiem obrazów malowanych akwarelami. Zachwyca mnie ich delikatność... Ech, umieć tak malować!"

Okazuje się, że takie westchnienia nie muszą kończyć się na sferze marzeń, bo "Malarstwo akwarelowe..." jest znakomitą publikacją dla kompletnych laików, którzy chcieliby wyrazić siebie przez akwarele.

Autor, doświadczony artysta (jego publikację dot. malarstwa pastelowego opisuję tu), przedstawia różne stopnie wtajemniczenia - najpierw trochę teorii (i drobne ćwiczenia), a potem kurs krok-po-kroku, z wykorzystaniem umiejętności opisanych w części teoretycznej. A we wstępie - dokładnie opisano materiały potrzebne do rozpoczęcia przygody z malarstwem. Na szczęście, jak podkreśla też autor, są one dość tanie, a na początek spokojnie wystarczy papier / blok akwarelowy, farby, pędzel,  ołówek i gumka oraz szklanka z wodą :)

Pod tym względem, publikacja nie odbiega od pozostałych, dostępnych na rynku. Głównym jej atutem jest jednak ilość przedstawionych materiałów szkoleniowych i kursów. Na pierwszy rzut oka, samouczków jest siedemnaście, bo tyle podstawowych tematów poruszono (m. in. teoria barw, malowanie na mokrym podłożu, martwa natura, pejzaże, akty i portrety czy zwierzęta). Ale szybko okazuje się, że książka jest wręcz skarbnicą DIY (Do It Yourself), bo część teoretyczna też jest nimi nasycona, tylko nie składa się na nie aż tyle etapów jak w częściach z typowymi opisami "krok-po-kroku". Spokojnie, jednak, wystarcza to do samodzielnego ich wykonania. Ba, jesteśmy wręcz do tego zachęcani, bo dzięki takim wprawkom łatwiej wykonać "główne" samouczki.

Wisienką na torcie, serwowaną na samym końcu publikacji, są cztery kursy "krok-po-kroku" pokazujące jak wykonali swoje obrazy Joseph Mallors William Turner (Plac Św. Marka), Henri Marie de Toulouse-Lauttrec (Piękna Helena), Mario Fortuny Carbo (Dom andaluzyjski) czy Emil Nolde (Kwiaty). Z pomocą autora, sami możemy wykonać ich kopie!

Przyznam się, że gdy sięgnęłam po raz pierwszy do tej książki - nie mogłam się od niej oderwać. Czytałam i analizowałam, ale przede wszystkim oglądałam, oglądałam, oglądałam... Wydanie jest przepiękne! Twarda oprawa i kredowy papier doskonale oddają uroki obrazów autora. A ilość informacji! Tę książkę trudno opisać słowami - jeśli nie kupicie jej od razu, to choć zerknijcie do niej w księgarni, bo jest to, moim zdaniem, jedna z najlepszych publikacji dla początkujących akwarelistów, jaką dostaniecie teraz na rynku. Polecam bardziej niż gorąco! :)


tytuł: Malarstwo Akwarelowe dla początkujących
autor: Francisco Asensio Cerver
wydanie: 2010 Olesiejuk
format: 19,5 x 25 cm
liczba stron: 176
okładka: twarda
ISBN: 978-83-7708-450-2
j. tekstu: polski
j. oryginału: włoski (tytuł: Acuarela)
moja ocena: wysoka

aut. tekstu: Igoria
foto: Internet

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każde (dobre ;) słowo!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...