Translator

Pomocna dłoń :)

Jeśli masz problem z nabyciem / zdobyciem którejś z opisywanych przeze mnnie książek - napisz do mnie maila (archeoexpert@wp.pl). Spróbuję Ci pomóc!

wtorek, 17 lipca 2012

Malarstwo pastelowe dla początkujących - Francisco Asensio Cerver

Po zapoznaniu się z Pastele. Zaczynamy malować czułam niedosyt. Rozejrzałam się za jakąś inną publikacją dla wielbicieli "zabawy kredkami" i w moje ręce trafiła książka Malarstwo pastelowe dla początkujących.


Zestawienie obu książek stanowczo wypada na korzyść tej drugiej publikacji. Czytelnik znajdzie w niej dużo więcej informacji na temat materiałów i zabezpieczenia prac, ale, co najważniejsze, kurs rzeczywiście prowadzi krok po kroku od momentu stawiania pierwszych kresek na kartce, przez takich laików jak ja :), aż po dużo bardziej skomplikowane technicznie pejzaże (np. morski), rysunki zwierząt, krajobrazy miejskie czy akty.

Ale najważniejszym atutem tej książki jest duża ilość informacji technicznych i kursów krok-po-kroku. Po wiadomościach wstępnych, każdy temat podzielony jest na dwie części - teoretyczną (nie do końca tylko teoretyczną, bo zawiera sporo przykładów, które można wykonywać na tym etapie) i praktyczną, czyli do it yourself with me :) Samouczki zawierają dokładne opisy (dlaczego? po co? jak?) i sporo kolorowych fotografii. Każdy taki kurs składa się z ok. 7-8 kroków, co wydaje mi się dostateczna ilością, żeby podpatrzeć technikę i zdobyć nowe umiejętności. Wszystkie tematy są bardzo ważne, a autor podkreśla, aby wykonywać je w takiej kolejności, w jakiej przedstawione zostały w książce, co pozwala rozwijać umiejętności. Ale tu chyba nie ma obaw, bo wszystkie przykłady (jak dla mnie) są bardzo ciekawe, dlatego niemal z zapartym tchem podpatrywałam jak stawiać kreski czy jakiego papieru użyć, aby efekt był co najmniej zadowalający :) Jeśli masz ochotę pobawić się trochę pastelami (głównie suchymi, ale jest też kilka przykładów zastosowania pasteli olejnych) to gwarantuję, że z tą publikacją nie będziesz się nudzić!

A na koniec - wisienka na torcie! :) Autor przedstawił techniki wykonania kilku znanych obrazów m. in. Degasa i Moneta. Razem z nim można nie tylko przeanalizować proces powstawania tych dzieł, ale nawet pokusić się o samodzielne wykonanie reprodukcji!

Warto dodać, że autor - Francisco Asenio Cerver napisał jeszcze jedną książkę z serii "... dla początkujących" - o malarstwie akwarelowym. Recenzja wkrótce na tym blogu!


tytuł: Malarstwo Pastelowe dla początkujących
autor: Francisco Asensio Cerver
wydanie: 2010 Olesiejuk
format: 19,5 x 25 cm
liczba stron: 176
okładka: twarda
ISBN: 978-83-7708-449-6
j. tekstu: polski
j. oryginału: włoski (tytuł: Pintura al pastel)
moja ocena: wysoka

aut. tekstu: Igoria
foto: Internet

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każde (dobre ;) słowo!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...