Translator

Pomocna dłoń :)

Jeśli masz problem z nabyciem / zdobyciem którejś z opisywanych przeze mnnie książek - napisz do mnie maila (archeoexpert@wp.pl). Spróbuję Ci pomóc!

środa, 14 września 2011

Dekorowanie mebli. Malowanie i inne techniki - Marisa Lupato

Dzisiaj przestraszyłam się trochę. Policzyłam, że mam w domu jeszcze co najmniej 40 książek, które chciałabym Wam zrecenzować / przedstawić! A najgorsze jest to, ze zanim się z tym uporam (chyba za rok!) - dotrą do mnie następne, które też będę Wam chciała zaprezentować! Ech... Dlaczego ciągle pisane są nowe książki?? :))

A o nowości chciałabym dziś napisać.

Kilka lat temu kupiliśmy z moim Jackiem mały wiejski domek, do remontu (na lepszy nie było nas stać). Byliśmy (i jesteśmy) szczęśliwi jak dzieci, że mamy wreszcie swój własny kąt. Remont ciągnie się od momentu zakupu do teraz i pewnie pociągnie się jeszcze kilka lat, wyciągając nam z kieszeni pieniądze. Co się da – staramy się robić we własnym zakresie. Jacek zajmuje się budowlanką i większymi pracami, a drobnicą – ja.

Ponieważ starzy właściciele, na naszą prośbę, pozostawili nam trochę klamotów (stoły, krzesła, szafy itp. itd.) - powstał pomysł ich odnowienia. Ale jak? Nakupowałam kilka książek o odnawianiu mebli, ale jakoś do mnie nie przemawiały, bo wynikało z nich, że powinnam mieć co najmniej warsztat stolarski, żeby wziąć się do pracy. Potem trafiłam na na portal cafeart, gdzie znalazłam kurs jak odnowić krzesło metodą shabby chic i decoupage'm. To już bardziej mi odpowiadało, ale wizja przemalowywania wszystkiego na écru jakoś mi nie leżałą. Muszę przyznać się, że bardziej podobają się mi takie ludowe malunki na skrzyniach czy szafach. I takie coś chciałabym kiedyś uzyskać na jakimś moim przedmiocie użytkowym. Ale jak? Problem trwał w zawieszeniu, bo ilość innych rzeczy na głowie, spychała to na bok. Aż do chwili, gdy trafiłam na książkę wydawnictwa RM – Dekorowanie mebli. Malowanie i inne techniki.





Rewelacja! Przede wszystkim dlatego, że jest tu opisanych wiele rożnych technik dekoracji! Nie tylko shabby chic, stenciling (korzystanie z szablonów) czy imitacje fresków, ale i laka, czy obklejanie mebli starymi jeansowymi spodniami! A co dla mnie najważniejsze – pokazano jak malować kwiaty, linie, czy akanty!

Ale głównym atutem tej książki są dla mnie projekty wykorzystania / ofiarowania nowego życia starym, popeerelowskim meblom. Biorąc pod uwagę, że większość tego typu mebli albo zalega w części naszych mieszkań albo można odkupić je za niewielkie pieniądze – możliwości ich adaptacji są ogromne. A poza tym, które według Was, pomieszczenie będzie miało w sobie więcej klimatu i ciepła – takie, które urządzono według katalogu Ikei czy Bodzia czy wyposażone w meble odnowione własnoręcznie i które można ozdobić całkowicie według własnego uznania, dostosowując je do reszty mieszkania? A koszt całości, nawet biorąc pod uwagę kilka specjalnych preparatów, będzie o niebo łagodniejszy dla naszego portfela w tym drugim przypadku. A ile frajdy można mieć z takiej działalności!

 
Jeśli wybierzecie to drugie rozwiązanie – które z serca polecam – powinniście / powinnyście zaopatrzyć się w publikację Dekorowanie mebli. Przejrzeć ją i wybrać konkretny projekt, na którego realizację macie ochotę. I tu niespodzianka – miła! W bocznej ramce znajdziecie spis potrzebnych materiałów i narzędzi (część pewnie znajdziecie w domu, np. nożyk do tapet, czy pędzel), więc łatwo będzie przygotować się do zadania. Cały proces dekoracyjnej przemiany mebla opisano w punktach i często zobrazowano kolorowymi fotografiami, dzięki czemu, krok po kroku, dotrzecie do upatrzonego celu.


Jeśli jednak macie trochę czasu, polecam bliższe zapoznanie się z ta publikacją od początkowych stron. Zawarto na nich wiele ciekawych i pomocnych informacji i porad. Przedstawiono m.in. różne preparaty niezbędne do realizacji projektów (oczywiście, nie wszystkie, do wszystkich), czy zamieszczono porady ułatwiające dekorację krzeseł. Wstęp nie jest długi, więc nie trzeba obawiać się przynudzania :)




Można wykonać dokładnie przedstawione w niej pomysły, ale można posłużyć się nimi jak inspiracją. Zresztą, właśnie w serii Inspiracje, wydano tę książkę. Jeśli ktoś zna się na decoupage'u z powodzeniem wykorzysta go zamiast np. szablonów. Robisz unikatowe serwety na szydełku – zrób z nich szablony! Uwielbiasz jakąś własną fotografię – użyj jej do ozdobienia parawanu. Pomysłów, w oparciu o tę książkę, na pewno znajdziecie więcej, więc zapraszam do jej lektury, a jeszcze bardziej – do wykorzystania w praktyce!

tytuł: Dekorowanie mebli. Malowanie i inne techniki
autor: Marisa Lupato
j. tekstu: polski
wydanie: 2011 RM
okładka: miękka
liczba stron: 162
ISBN: 978-83-7243-905-5
format: 20,5 x 26 cm 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każde (dobre ;) słowo!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...