Translator

Pomocna dłoń :)

Jeśli masz problem z nabyciem / zdobyciem którejś z opisywanych przeze mnnie książek - napisz do mnie maila (archeoexpert@wp.pl). Spróbuję Ci pomóc!

wtorek, 21 czerwca 2011

FELT FRENZY - Heather Brack and Shannon Okey

Tytuł: Felt Frenzy. 26 projects for all forms of felt
autorstwo: Heather Brack i Shannon Okey
format: 21,5 x 22,7 x 1 cm
okładka: miękka
liczba stron: 130
ISBN: 978-1-59668-009-8
wydanie: 2007 Interwave Press

Jednym z moich ulubionych zajęć ostatnio jest filcowanie. Dlatego „dopadłam” do Felt Frenzy z dużą ciekawością. I nie zawiodłam się. Może tylko, jak dla mnie, zbyt mało projektów z filcowaniem na mokro, ale to chyba raczej zaleta niż wada, bo o filcowaniu na mokro jest przecież tyle innych publikacji (niektóre wkrótce Wam tu przedstawię) :)
Estetyka tej publikacji jest bardzo wysoka. Ładne wydanie, na porządnym papierze. Dużo i duże kolorowe fotografie i trochę czarno-białych schematów, ułatwiających wykonanie projektów. 

Dla mnie ocena: 5/5.

A teraz wgryzam się głębiej :)
Dziesięć pierwszych stron poświęcono na wstęp, ale nie ma tam nużących informacji, że czesanki dzielą się na merynosy, szetlandy, alpaki itp. itd. Ostatecznie – bez tego też można filcować :) Informacje podstawowe zawierają minimum podstaw. A ponieważ w książce skupiono się na rożnych sposobach filcowania (filcowanie na mokro, igłami, filcowanie w prace prac zrobionych na drutach oraz recycling filcowy) nie jest to przytłaczające.
Wszystkie projekty, już na etapie spisu treści, podzielono na cztery w/w działy. Ułatwia to przegląd i wybór projektów, ale ja, przy pierwszym odbiorze – nie zwracałam na to uwagi i „jechałam” po kolei. Nie zawiodłam się, bo niektóre z nich, choć wykonane jedną techniką – łatwo można wykonać w inny sposób, np. torebki robione na drutach, a potem filcowane w praniu, można ufilcować z czesanki, choć pewnie nie wszystkie. Podobają mi się też sposoby łączenia ich z rączkami drewnianymi, czy dofilcowywanie ich igłą. Dowiedziałam się też jak w prosty i ciekawy spsób – igłą- wykonać tak popularne ostatnio filcowe broszki kwiatowe. Wychodzą dożo delikatnieje i bardziej zwiewne niż ufilcowane na mokro.
Bardzo ciekawe było dla mnie pokazanie próbek rożnych wełenek zrobionych na drutach, a potem dofilcowanych w pralce. Rewelacja! Zwłaszcza dla osób, które zaczynają w tym zakresie. Ale i zaawansowani znajdą tu ciekawe projekty i na pewno dowiedzą się czegoś nowego. A na końcu przedstawiono - opisowo i obrazkowo – jak przerabiać oczka lewe/ prawe itd.
A jeśli Ci mało – na samym końcu zamieszczono adresy (również internetowe) sklepów z materiałami (niestety – tylko USA), innych ciekawych książek i magazynów oraz trzy fajne strony www (zajrzałam – również polecam, choć to stanowczo – dużo wyższa szkoła jazdy!)

Ocena całości: 4.7 / 5.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każde (dobre ;) słowo!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...